
Kon’nichiwa w 
Kogen to polska, rodzinna firma, która powstała z troski o zdrowie Polaków. Zachwyceni pięknem kraju Kwitnącej Wiśni, ale także zaintrygowani rzeczowym, pragmatycznym, harmonijnym i rozważnym podejściem Japończyków do tematu dbałości o własne zdrowie, postanowiliśmy przenieść tę filozofię na rodzimy grunt.
Nasze szczególne zainteresowanie wzbudziła powszechna dostępność preparatów pochodzących z natury, w najbardziej newralgicznych obszarach: chorobach nowotworowych, schorzeniach degeneracyjnych mózgu i otyłości. Zapragnęliśmy, by uczynić te rozwiązania powszechnie dostępnymi dla mieszkańców naszej części Europy. Nie było łatwo, ale na szczęście my lubimy wyzwania. Japoński spokój i duża rozwaga w budowaniu relacji biznesowych, zestawiona z naszą niecierpliwością i chęcią działania „już i teraz” szczęśliwie spotkały się w punkcie o nazwie „wzajemne zaufanie”. Wrodzonej determinacji zawdzięczamy, że w kwietniu 2015 r. na naszym rynku zadebiutował pierwszy z preparatów Oligo Elite dedykowany zwalczaniu otyłości, w listopadzie 2019 dołączył ETAS, preparat skuteczny w obszarze chorób degeneracyjnych mózgu. W styczniu 2020 r. otrzymaliśmy od naszego japońskiego partnera firmy Amino Up wyłączność na sprzedaż tych związków w Europie Środkowo-Wschodniej. Mamy również możliwość sprzedaży związków ETAS – jako surowca.
misja Firmy /marki
Higurashi ya
kyu ni akaruki
umi no kata
Cykada dzwoni
i nagle zajaśniało
jezioro w zmierzchu

Amino Up
Sapporo
Amino Up (dawniej Amino Up Chemical Co), działająca na rynku od blisko 40 lat to lider rozwój biotechnologii. Nadrzędnym celem działalności firmy pozostaje pozyskiwanie substancji bioaktywnych z naturalnych źródeł, weryfikowanych badaniami naukowymi. Otrzymane w ten sposób ekstrakty tworzą bazę innowacyjnych produktów oraz suplementów o szerokim spectrum oddziaływania. Pochodzące z natury, której częścią w świadomości Japończyków pozostaje człowiek, wspomagają ludzki organizm w sposób bezinwazyjny, dzięki doskonałej przyswajalności.
Siedziba firmy Amino Up doskonale odzwierciedla szacunek do natury i otaczającego świata. Organiczna architektura budynku fabryki, noszącego nazwę Eco House, zdaje się przeczyć powszechnym skojarzeniom z produkcją przemysłową, będąc odzwierciedleniem idei misji firmy. Japońska wiara w moc natury, powiązana w nowoczesną technologią pozwoliła zaprojektować ekonomiczny budynek na wzór żywego organizmu w celu zniwelowania do 50% emisji CO². Wprowadzono dwa systemy wykorzystania energii geotermicznej, m.in. pompy ciepła. Układ klimatyzacyjny wspomagany jest naturalnymi zasobami, czyli magazynowanym pod ziemią śniegiem. Konstrukcja podwójnych ścian ze szkła pozwala na swobodną cyrkulację powietrza, a tym samym redukcję temperatury. Rozprowadzona w budynku bieżąca woda to pompowana do piwnic przefiltrowana deszczówka gromadzona wcześniej w zbiornikach na dachu. Transparentne powierzchnie oraz świetliki umożliwiają optymalny dostęp dziennego światła. Energia pochodzi z paneli fotowoltaicznych. Pod budynkiem biegną tunele dla dzikich zwierząt, zaś wokół rozplanowano nawadniany deszczówką ogród botaniczny obsadzony czeremchą w celu podtrzymania gatunku japońskiego motyla Sasakia Charonda (japoński cesarz). Do budowy Eco House wykorzystano w większości japońskie lokalne materiały budowlane i wykończeniowe ze względu na rozwój lokalnej gospodarki, ale także rezygnację z transportu, ergo zanieczyszczenia środowiska.
Wyznaczaj własne cele,
siła wyobraźni
przewyższa znane
dotąd prawdy
Misją Ken-Ichi Kosuny, twórcy firmy Amino Up, od lat pozostaje prowadzenie odpowiedzialnej działalności biznesowej, wynikającej z szacunku do natury oraz japońskiej tradycji. Dzięki wizji i konsekwentnemu dążeniu do celu, absolwentowi ekonomii rolniczej Uniwersytetu w Ebetsuu udało się zbudować rozpoznawalną markę w światowym sektorze biotechnologii. Od 25 lat kieruje na wyspie Hokkaido badaniami nastawionymi na pozyskiwanie substancji bioaktywnych z naturalnych źródeł (roślin). Wyniki są publikowane i prezentowane na corocznych sympozjach, gdzie innowacyjność splata się z eksponowaniem tożsamości narodowej. Przywiązanie do kulturowego dziedzictwa Japonii powoduje, że spotkania mają charakter rodzinny i odbywają się w tradycyjnych strojach.

„Wciąż mam w pamięci dzień, w którym po raz pierwszy spotkałem panią Magdalenę i Pana Norberta, a było to ponad dekadę temu. Młody lekarz medycyny Norbert przybył do Sapporo, by wziąć udział w organizowanej przez nas co roku w lipcu konferencji naukowej. Już wtedy byłem pod ogromnym wrażeniem ich entuzjastycznego pragnienia niesienia pomocy chorym w odzyskaniu zdrowia. Od tego czasu dbamy o wzajemne zaufanie, rozmawiając i dzieląc doświadczeniami. Będący pod wrażeniem skuteczności naszych suplementów, zapragnęli dzielić się ich dobroczynną mocą z Europejczykami. Tak powstał Kogen, który realizuje z powodzeniem naszą misję: “Bring Smiles to the World from the Power of Nature”
Ken-ichi Kosuna
Chairman
